Škoda esimene täiselektriline linnamaastur Enyaq suudab WLTP mõõtetsüklis sõita kuni 540* kilomeetrit.
* Kehtib tüüpilise varustusega auto kohta.
Teiste akudega võrreldes on liitium-ioonakul suur energiatihedus, korralikud suutlikkuse ja turvalisuse näitajad (hea kiirendus) koos minimaalse mäluefektiga, pikk tööiga ja mõistlik hind, mis lähiaastatel võib veelgi langeda. Seega vastab liitium-ioonaku kõigile Škoda kriteeriumidele argikasutuseks sobivuse, tööea ja turvalisuse alal.
Võid olla kindel, et kõik Škoda elektriautod on varustatud liitium-ioon-kõrgepingeakudega ja uusima tehnikaga, mis tagab kõrgeima võimaliku energiatiheduse.
Enyaq iV siseruum on väga avar. Aku on paigaldatud sõiduki põrandasse keskasendisse, esi- ja tagasilla vahele. See on kõige turvalisem paik autos ning tagab tänu madalale raskuskeskmele erakordselt hea juhitavuse koos sportliku kurvide läbimisega.
Garantiijuhtumite korral saab aku välja vahetada. Ent me seadsime endale auahne eesmärgi, et aku mahutavus on kümne aasta järel 80% algsest, kui aastas läbitakse 15 000 kilomeetrit. Ootamatute rikete tekkimisel saab asendada ka aku üksikuid elemente.
Õnneks saab akusid taaskasutada ja kuni 96% materjale on võimalik sealt kätte saada. Aku ümbertöötlemiseks pärast jäätmekäitlusettevõttesse saabumist on kaks võimalust. Kui akud on juba tühjad, saab need lihtsalt lahti võtta ning eraldada metallid nagu raud ja vask. Kui aku on veel laetud, külmutatakse see vedela lämmastikuga ja purustatakse külmunud tükikesteks, mis tänu sellele ei saa reageerida.
Akude taaskasutus on meie tööstusharule kriitilise tähtsusega. Liitium-ioonakusid saab taaskasutada, kuid kulud on äärmiselt kõrged. Kui e-mobiilsus laieneb, kasvab ka liitium-ioonakude tootmine, mis omakorda kasvatab nõudlust toorme järele ning tekitab üha rohkem tööea lõpule lähenevaid akusid. Need mõjud kannustavad odavamate ja tõhusamate taaskasutusmeetodite väljatöötamist.
Isegi kui aku on jõudnud oma tööea lõppu, pole taaskasutus ainus võimalus. Neist akudest saab ehitada energiasalvestusseadmeid ning sellega akude tööiga veel paljude aastate võrra pikendada. Teisisõnu anname Sinu akudele niimoodi teise elu.
Liitiumi eraldamise ja taaskasutamise protsess on väga keeruline, seega teeme lühidalt: jah, kaasaegsed tehnoloogiad võimaldavad taaskasutada kuni 96% meie liitium-ioonakudest ja me uurime jätkuvalt, kuidas väärtuslikke materjale suures ulatuses kätte saada.
Škoda Auto on ette valmistanud programmi autodelt pärit akude teiseseks kasutamiseks meie müügiesindustes ja Škoda Auto tehastes. Akude säilinud mahutavus, mis pole enam piisav sõidukis kasutamiseks, võetakse kasutusele hooldus- või tootmisrajatistes energia salvestamiseks.
Škoda elektrisõidukite akud on kõrgeima turvalisuse tasemega avarii, ülekuumenemise või lühise korral. Need autod läbivad nõudlikud kvaliteedi- ja kokkupõrkekatsed sarnaselt teistele sõidukitele ning vastavad kõige rangematele turvanõuetele.
Aku on paigaldatud sõiduki põrandasse keskasendisse, st sildade vahele. Selle tulemuseks on madal raskuskese ning optimaalne kaalujaotus esi- ja tagasilla vahel, mis omakorda tagavad väga head sõiduomadused ning sportliku sõidu ja kurviläbimise.
Vastupidi – siseruumi avarus ja ümberkujundamisvõimalus on üks elektriautode suuremaid eeliseid. On tõsi, et piisava läbisõidu tagamiseks vajatakse palju akusid, kuid need asuvad auto põrandas. See tähendab, et need pole kunagi takistuseks, samuti aitab selline paigutus viia madalamale raskuskeset, mis parandab juhitavust. Elektriajam ise on märksa ruumisäästvam kui tavalise konstruktsiooniga mootorid. Puudub vajadus suure jõuülekande järele ning elektrimootorid on sisepõlemismootoritest märksa kompaktsemad.
Üldiselt on aku kõige olulisem komponent elektrisõiduki hinnas. Väiksemates mudelites on aku kallim ja suuremates mitte nii kallis. Kui elektriautod järjest menukamaks muutuvad, langeb akude hind ja elektriautod muutuvad kättesaadavamaks.
Jah, on küll. Eksisteerivad põhimõttelised erinevused mahutavuse ja konstruktsiooni osas. Pistikhübriidide akudel on väiksem mahutavus ja need paiknevad tavaliselt auto tagaosas, teise istmerea all, kuna autosse peab ära mahtuma ka sisepõlemismootor. Elektriautode akud meenutavad välimuselt pigem ratasteta rulasid, mis tuleneb nende asukohast auto põranda all. Kuna päris elektriautodel puudub sisepõlemismootor, on akude mahutavus ka loomulikult suurem.